De nieuwe Renault CAPTUR Plug-In Hybrid

Begin 2020 werd 'ie samen met de nieuwe CLIO onthuld op de Autosalon in Brussel. Onder een compleet nieuw label: E-TECH. Een aanduiding voor de nieuwste hybridemodellen van Renault. De hybride E-TECH aandrijflijn is volledig nieuw ontwikkeld in 2 verschillende versies: de 'normale' hybride zonder stekker en de 'plug-in' hybride met stekker. Beide hebben dezelfde aandrijflijn, maar verschillen in batterijpakket. In deze blog zoomen we in op een plug-in hybrideversie: de Renault CAPTUR Plug-In Hybrid. Waarom? Een plug-in hybride in de klasse van crossovers is op dit moment nog zeldzaam. En al helemaal in dezelfde prijsklasse als de 'gewone' benzineversies.

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Hij staat niet voor niets op plaats 2 in de lijst van meest populaire crossovers: de CAPTUR is al jarenlang razend populair in Nederland. Onder meer doordat het een betaalbare auto is met een hoge instap, ruimte en comfort. En daar hebben ze bij het nieuwe model nóg meer aan verbeterd. Op het gebied van design, luxe en comfort is de vernieuwde CAPTUR er minstens 10 stappen op vooruit gegaan. Maar ook qua zuinigheid: je kunt in de praktijk zo'n 50 kilometer ver komen met de 10,5 kWh batterij en het benzineverbruik ligt rond 1 op 19, die je met korte ritten en vaak 'stekkeren' eenvoudig kunt verbeteren. De plug-in hybride CAPTUR is dus een ideale auto wanneer je meestal korte afstanden rijdt. Voor de caravantrekkers onder ons is deze plug-in hybride minder ideaal: er kan een geremde aanhanger van maximaal 750 kilogram achter. Gelukkig zijn genoeg alternatieven: bekijk hier de vijf beste trekauto's voor een caravan in 2021.

Een nieuwe 'hybridelijn' van Renault? Toen wij dit voor het eerst hoorden moesten we ook even achter onze oren krabben... Omdat ze al mega ver zijn met hun volledig elektrische lijn. We kennen natuurlijk de Renault ZOE al, de Kangoo ZE en de Master ZE. 10 jaar geleden begon het merk al met de Fluence. Kennis genoeg in huis wat betreft techniek, dus! Maar ze hebben deze kennis ook fenomenaal toegepast bij hun nieuwe hybridemodellen. Volgens fabrieksopgave kan de nieuwe CAPTUR op een volgeladen accu maar liefst 65 kilometer ver komen! In de praktijk is dit zeker zo'n 50 kilometer. Bovengemiddeld voor een plug-in hybride! 

Een nieuw model komt altijd samen met nieuwe uitrusting, maar zelden zien we zulke grote sprongen binnen 2 generaties. Waar de vorige CAPTUR prima was uitgerust voor middenklasse stads-SUV, doet de nieuwe versie er nog een schepje bovenop. Opties als Apple CarPlay of Android Auto naast de Renault R-Link Navigatie, Rijstrooksensor met correctie, LED Pure Vision koplampen, Keyless Entry & Go, Achteruitrijcamera en een volledig digitaal instrumentenpaneel maken dat de nieuwe CAPTUR standaard al rijk is uitgerust.

De vorige Renault CAPTUR was een groot succes. Je ziet ze in bosjes rijden op de weg. Niet heel gek natuurlijk. Een compacte SUV met hoge instap, ruime en verstelbare achterbank en voldoende opbergruimte heeft in het verleden al veel mensen over de streep getrokken om een CAPTUR van de vorige generatie aan te schaffen. Dit concept heeft Renault daarom doorgezet, maar dan beter. Ze hebben alles uit de kast getrokken om een prachtig, uitgesproken ontwerp neer te zetten. En wat ons betreft is dat zeker gelukt! De neus oogt stoerder en ronder, de flanken zijn hoger dan voorheen en de achterkant is visueel ook een stuk breder geworden. Hij is leverbaar in diverse knallende kleurtjes met een contrasterend dak en als extra zitten er flinke luchtinlaten in de voorbumper, een sierelement op de zijschermen en gedurfde LED-verlichting rondom.

We kunnen je nog veel meer vertellen over het design, maar een goede foto zegt meer dan 1000 woorden. Bekijk onze fotocollectie!